Пример како час међупредметног повезивања може да се претвори у радионицу и мини-пројекат, који ће спојити не само два, већ и шест предмета. Почетна идеја била је да се споје енглески језик и грађанско васпитање, а њима су се спонтано придружили и ликовно васпитање, час одељенског старешине, музичка култура и биологија!
У уџбеницима за енглески језик, на крају сваке наставне области постоји час корелације са неким од предмета. По плану и програму за енглески језик у 6.разреду следила је лекција на тему: ’’A Rainbow of People’’ (,,Исти, а различити’’) и пројекат – израда плаката: ’’What makes a good friend’’ (,,Плакат пријатељства – шта чини доброг пријатеља’’) – то је заправо корелација са грађанским васпитањем. С обзиром на то да је време обраде пало у време Дечије недеље, наставница енглеског дошла је на идеју да позове колегиницу, наставницу ликовног, а уједно и њихову разредну, да заједно обраде ову тему. Радили смо 2 дана, а наставиће се још…
Почели смо у понедељак, 4.октобра 2021, у термину ЧОС-а. Фокус је био на енглеском језику. Разговарали смо на тему сличности и различитости међу људима – по чему смо сви слични, а шта нас чини различитима, и зашто је управо то дивно. Гледали смо видео, слушали песму ,,Наш свет различитости”; ученици су ,хватали’ изостављене непознате речи из рефрена, прочитали смо текст из уџбеника и објаснили нове и непознате речи. Ученици су затим радили ,,BFF’’ квиз на енглеском: ”What makes a BFF?’’ ( ,,Шта чини доброг пријатеља?”). Након тога, фокус прелази на ликовно – да поруку пријатељства прикажемо плакатом. Наставница ликовног је подстакла ученике на креативност и скициран је плакат.
На следећем састанку, у четвртак 7.октобра 2021, у термину обогаћеног једносменског рада, ученици су заједнички бојили плакат, уз фину класичну музику и спонтани разговор на енглеском. Бојећи дугу, ученици су испољили радозналост да сазнају више о бојама, њиховим нијансама и како се оне добијају. Овде смо проширили знање и на друге области. Наставница ликовног им је испричала да у свету јача покрет за заштиту животиња од тестирања, и да је због тога важно да купујемо боје, шминку и остале козметичке производе који нису тестирани на животињама. Као пример, одгледали смо кратак филм на енглеском ,,Save Ralph’’- сатиричну причу о зецу заморцу који трпи тестирање у лабораторији, зарад производње козметичких средстава. Све у свему, било је лепо дружење и пуно тога смо научили. Наш плакат је у фази израде и ученици ће га завршити на следећим часовима ликовног.
Када буде завршен, у будућности ће подсећати све ученике школе на прихватање различитости, али и на пријатељство и слогу, теме којима се увек можемо враћати на часовима ЧОС-а и грађанског.